Diploma zwemmen onder schooltijd

Het Palet biedt als enige reguliere basisschool in de regio het diploma zwemmen aan.

Alle kinderen van groep 2 starten in september met zwemles in zwembad Aquarena. De kinderen worden met een bus vervoerd van en naar het zwembad. Gediplomeerde en ervaren instructeurs geven de kinderen zwemles in groepjes van maximaal 10 kinderen. Wie klaar is om diploma te zwemmen krijgt een uitnodiging mee voor de ouders. Samen met je klasgenootjes af zwemmen is natuurlijk een feestje!

Wie diploma A gehaald heeft kan direct door voor diploma B.
Het schoolzwemmen gaat door in groep 3. In principe hebben alle kinderen eind groep 3 allemaal hun A en B diploma behaald. Er zijn af en toe kijkmomenten voor ouders zodat ze de zwemvorderingen van hun kind kunnen zien. Kinderen die eind groep 3 nog niet alle diploma's hebben gehaald krijgen de mogelijkheid om aan te sluiten bij de reguliere zwemlessen buiten schooltijd om. Dit geldt ook voor kinderen die nog graag diploma C willen halen. Kinderen die eerder klaar zijn kunnen mee doen met Aqua kids, zodat alle leerlingen twee jaar lang kunnen zwemmen. Aqua kids laat kinderen kennismaken met watersporten, duiken en leuke spelactiviteiten in het water.

De ouders betalen voor de zwemlessen, maar betalen het laagste tarief uit de regio. De ouders worden ontlast van vervoer, aan- en uit kleden en de tijd in het zwembad zelf. De betaling kan in termijnen en ouders die financieel niet in staat zijn om voor zwemlessen te betalen kunnen een beroep doen op het jeugdsportfonds Zo hoeven de kosten voor niemand een belemmering te zijn.